Dinsdag 14 augustus Contis Plage 55 km

14 augustus 2018 - Contis-Plage, Frankrijk

Er waren voor vandaag buien voorspeld. De eerste bui viel om 7 uur, dus we bleven maar even liggen. Toen het gestopt was met regenen binnen in de tent alles ingepakt. Afscheid genomen van onze buurman  We zaten vrij snel op de route en het was een mooie tocht langs diverse meren en mooie bossen met doorkijkjes naar de oceaan. Het was goed zichtbaar dat er afgelopen jaren diverse bosbranden zijn geweest. Aan het eind van het korte ritje van 50 km (dat natuurlijk 55 werd)  zagen we de vuurtoren van Contis en Plage boven het bos uitsteken. Het leek veel op een Waddeneiland. De camping hadden we gereserveerd via de camping van gister en we werden geplaatst op een goedkope Velodysee plek op deze 5-sterren camping. Na het opbouwcircus zijn we snel naar het prachtige strand gegaan. Allebei naast elkaar op een strandhanddoekje en het Bose boxje met een DJ@@p mixje tussen ons in en oogjes dicht. Dit had de rest van de dag zo moeten zijn. Echter voordat de mix afgelopen was knalde er een kruising tussen een bowling- en voetbal tegen Diana haar hoofd aan en kloste daarna tegen het hoofd van Jaap. Een duidelijke carambole. De bal werd achterna gezeten door een klein zwart dik hondje dat als een idioot bovenop die bal dook. Volgens de kleine corpulente baasjes was er niet zo veel aan de hand. Jaap was "not amused". Het gebeurde trouwens op een goed moment want het water steeg als een malle. Het strand afgesjokt en in een leuke bar een roseetje gedronken. Het bleek een hele leuke tent dus besloten we daar ook 's avonds te gaan eten. Eindelijk goede bediening. We willen nog even vermelden dat Contis en PLage een geweldige plek is om een paar dagen te vertoeven. Een heerlijk relaxed surfsfeertje, leuke restaurantjes en een mooie camping op loopafstand van het strand en de oceaan. Er is ook een mooi binnenmeertje wat in verbindimg staat met de oceaan om te zwemmen als je niet van die hoge golven houdt. Omdat de GPS van Diana op haar telefoon in de war was vandaag en Jaap geen internet heeft in het buitenland (waarom weet geen mens) en wij donderdag het hotel in Biarritz moeten zien te vinden zijn we 's avonds naar het restaurant op de camping gegaan om met de laptop en telefoon als hotspot de route opgezocht met Google maps on en ouderwets op papier gezet. Zal vast beter gaan.

1. Dik:
    16 augustus 2018
    Staat de roaming aan op Jaap zn phone?