Maandag 13 augustus Parentis-en Born 60 km

13 augustus 2018 - Parentis-en-Born, Frankrijk

De rust was voorbij, dus om 7 uur de wekker, want er werd regen verwacht en we wilden voor de regen de tent ingepakt hebben. Om half 10 verlieten we de camping. Moesten we weer via die ingewikkelde weg of kon het anders. Diana ging toch maar even (het was niet nodig) informeren hij de receptie. En inderdaad, voor fietsers was er een handige weg om onze route weer te vinden. We moesten richting de duin van Pilat, de hoogste zandformatie van Europa. Deze toch maar even bezocht, je bent er toch en toen weer op zoek nar de route. Het spreekwoord; "met de Franse slag", krijgt voor ons steeds meer betekenis. Soms staan er duidelijke aanwijzingen, soms ook helemaal niet, om op een weg waar je geen andere kant op kan weer een bordje te zetten en een 5-armige rotonde dan weer niet. Misschien zijn we ook niet van die goede spoorzoekers, maar er zijn zeker punten ter verbetering. Maar goed, uiteindelijk vonden we de route. Deze leidde door een bos met heuvels op en neer. De temperatuur was niet hoog dus het ging lekker. Nog even lunchen onderweg, weer van de route af, weer zoeken, weer geen bordjes etc. Het tweede deel van de dag zou volgens het boekje wat zwaarder worden, dat bleek ook zo te zijn. Pittige klimmetjes in het bos en fikse afdalingen. Uiteindelijk moesten we fietsen langs het meer van Bicarosse, wat uit 2 delen bestaat. Toen we aankwamen in het dorp waar de gereserveerde camping zich zou moeten bevinden, zagen we 8 bordjes met campings, maar niet die van ons. Maar even doorfietsen naar het bureau Touristique, waar ze ons alle kanten opstuurden behalve de goede. De sfeer zat er in en die Franse slag kwam weer tevoorschijn. Na wat heen en weer fietsen vonden we uiteindelijk de camping en konden we ons tentje opzetten. Die stond net en we kregen de eerste echte regenbui op ons dak. Alles naar binnen en wij bij de aardige buurman aan het bier. Morgen door naar het volgende dorp. 50 km op de planning, met onze spoorzoekers-kwaliteiten worden dat er vast wel meer. A demain.