Woensdag 25 juli, dag 5 Warlaing 92 km

25 juli 2018 - Warlaing, Frankrijk

Vannacht werden wij wakker door een moesson van regen met onweer. Deze was niet voorspeld, dus alle fietskleding hing nog buiten in de tuin . Maar gelukkig lagen wij droog in het B&B en de fietsbroeken zullen vast onderweg op de fiets wel weer drogen. Vanmorgen met een heerlijk verzorgd ontbijt vertrokken uit het B&B om de volgende tocht te fietsen. We gaan vandaag de Belgisch=Franse grens over en dat zie je. In België doet het wat armoedig aan , maar veel restaurantjes zijn wel open. Onderweg zijn we gestopt in Doornik (Tournai) dit is een mooie stad met oude gebouwen uit de middeleeuwen. Daarna door en uiteindelijk de grens over, met toeristische grenspost. Het was warm en de weg werd steeds heuvelachtiger, dus Diana had het best een beetje zwaar. Gelukkig kon Jaap haar oppeppen. Uiteindelijk eindigden we na 92 km in Warlaing. Een soort karpersput zoals Schardam maar dan nog iets armoediger. Maar de mensen waren super aardig en we hebben heerlijke kip met zelfgemaakte patatjes en 2 flessen wijn genuttigd op de goede afloop,  De vrouw des campings ging 's avonds weer weg omdat ze thuis nog wat jonge kinderen had zitten. Die camping deed ze erbij, We ontmoetten 2 brabo;s die ons allerlei ongevraagde tips gaven voor de reis, want zij waren ervaren. Nog even zitten discusieren over de quantummechanica en toen maar naar ons bedje..

1. Eline van Tijn:
    26 juli 2018