Zondag 29 juli Saint Cheron 85 km

29 juli 2018 - Saint-Chéron, Frankrijk

Vanaochtend een prima ontbijt in Saint Germain Hotel 3 sterren maar 4 waard! Richting Paris. De route was simpel langs een kanaaltje. Een typische zondagochtend, veel lopers en fietsers. Na 17 km een parc villette in gereden. Datr kwam ons bekend voor, want daar waren we 1 jaar geleden al geweest. De route voer dwars door de stad en Diana zag een fietsenwinkel (Jaap ziet niets). Dat kwam mooi uit wantr haar km-teller was overleden. Het mannetje moeste echter eerst nog al zijn verhuurfietsen aan de Seine zetten dus moesten we even wachten (dat moet je wel vaker in Frankrijk). Uiteindelijk zou hij wel even de teller installeren. Het uit de verpakking halen ging hem goed af. Daarna wist hij het niet meer. Toen Diana hem ook nog wees op de grote wielen haakte hij helemaal af. We zijn maar doorgefietst. We kwamen langs het Centere Pompidou waar we een koffit/croissant/plas pauze namen. Vervolgens langs de Notre Dame de stad uit. Gelukkig niet al te veel langs de lugubere voorsteden van Parijs, maar toch nog even de Banglieux meegepakt. Daarna weer kleine stille verlaten dorpjes en boerenland door. Eindpunt Arpagjon. Eerst even naar het centrum voor een biertje. Onze fietsen geparkeerd en op weg naar ee nterras. Dat bleek de bakker te zijn waar allerlei jongelui op het terras zat. Maar daarnaast stond een supermarkt waar 2 (foute) Portugezen en een leuke neger uit Guinee Bissauy  aan het bieren zaten. De neger liep met Jaap de supermarkt binnen om aan te wijzen waar het koude bier te vinden was. Diana hield de Portugezen gezelschap. Jaap ging bieren en Diana ging de boodschappen halen voor het avondeten. We namen afscheid van onze vrienden en gingen op zoek naar de dichtbijgelegen camping. Dat viel tegen. we konden hem niet vinden. Uiteindelijk alle weggetje geprobeerd en daar zagen we iets wat op een camping leek. Daar stong echter in grote rode letters Fermee en Interdite. Een oud vrouwtje zei dat het einde verhaal was voor de campmg en dat wij 5 km verderop moesten zijn. Van de roue af. Maar echter geen 5 km, maar 5 kwartier klimmen van de route af. Daar waren we niet blij mee. Maar ja Shit happens... Rond 7u de camping gevonden. Gelukkig dat we toch de hamer mee hadden genomen. Koop een berg en begin een camping! Inmiddels zijn we wel zo verstandig om stokbroden en beleg te kopen waar het maar kan. Want alle restaurants etc.. die wij tegenkomen zijn dicht. Dus voor de tent aan de rode wijn, brie en stokbrood in de regen! We hopen dat het morgen beter wordt.

1. Mirjam en Willem:
    31 juli 2018
    Rode wijn, stokbrood en brie is het recept voor een vakantie in Frankrijk :-)
    Weer genoten van jullie verhaal