Dag 12 en 13 Rustdag Arnhem- Groesbeek 62 km

17 juli 2020 - Groesbeek, Nederland

Wij hadden inderdaad de goede beslissing genomen om gisteren een rustdag te nemen. Het regende de hele dag met tussenpozen. Wij zijn maar eens cultureel gaan doen, en bezochten het Openlucht Museum in Arnhem. Het is best grappig om daar rond te  lopen en te zien wat wij de afgelopen weken ook op de fiets hebben gezien. Dit afgewisseld met een Marker Vissershuisje en voor het thuisgevoel een scheepswerf die wel erg veel leek op die van onze overbuurman. Omdat de rug van Diana toch nog dwars lag hadden we 's morgens een Fysiotherapeut gebeld en daar kon Diana om half 5 terecht. Het blijkt echt een spieren-kwestie te zijn, dus een en ander is losgewerkt en de boodschap was, rustig aan de komende dagen, elk uur van de fiets af om even wat op te rekken en probeer wat kortere tochten te fietsen de komende 2 dagen. Dus vanmorgen na een heerlijk ontbijt om 10.10 uur op de fiets en op naar Groesbeek. De tocht voerde Arnhem uit, langs de Rijn. We moesten 2 keer de Rijn oversteken met een veerbootje en langs de uiterwaarden fietsen. We werden vergezeld door vele zwaluwen, Ooievaars en semi-wilde paarden. In Nijmegen even op zoek gegaan naar Hans Koenhen (Archie Partner) , maar die was niet op zijn werk, dus foto gemaakt en gestuurd en doorgefietst. Toen we veilig en wel Nijmegen uitreden en de rivieren de Waal achter ons lieten kwamen we weer in bosrijk gebied terecht. Na een biertje op een terras, in dat bos, want we hadden nog 1,5 km te gaan (dachten wij) op naar de camping. Google maps moest ons de weg wijzen. Deze stuurde ons dan ook het bos in, dan weer naar links, dan weer naar rechts, 2 keer dezelfde wandelgroep passeren en na 3 km fietsen weer terugkomen op de beginplek. Oké, dan maar een beetje de weg volgen en hopen dat we wat zien. En ja hoor, in de verte doemde een camping op, en worstelend over een ruiterpad met mul zand kwamen we aan. Gelukkig bakt de campingeigenaar pizza vanavond en is hij ook wijnboer. Uitkijkend over de heuvels van Groesbeek mijmeren wij dan weer lekker voor ons tentje met een heerlijke Hollandse wijn.

1. Eline van Tijn:
    17 juli 2020
    Ahaaa pizza altijd fijn!
  2. Betsy Zwiers:
    18 juli 2020
    Een betere camping komt er vast niet🍷😁 Veel plezier !!
  3. Dik:
    18 juli 2020
    :-) wij hebben heerlijk weer jullie kant op gestuurd
  4. Diana:
    18 juli 2020
    Dar zien we, wij zitten op terras aan de koffie met Limburgse Vlaai🙂, dank je wel
  5. Aad Besseling:
    18 juli 2020
    Wel naar de Fysio (met hoofdletter) maar niet even langs Het Hobbelpaardje. Pure Edammer dwarsheid c.q. eigenwijsheid. Jammer.