Dag 14 Groesbeek - Lottum 71 km

18 juli 2020 - Arcen, Nederland

Nadat onze buurjongens van 18 jaar klaar waren met de Kolonisten van Catan spelen konden wij eindelijk slapen in ons tentje. Dat zal rond 1 uur geweest zijn. Ook dat hoort bij het campingleven en we kunnen niet anders zeggen, ze waren niet luidruchtig, maar hebben natuurlijk een ander ritme dan wij. Om 08.15 uur ging de wekker en begon het ritueel van ergens kwark kopen, koffie zetten (waar Jaap zijn vingers aan de brander brandde) en tentje opruimen. Dit met muziek om de buurjongens een beetje te plagen. We hadden de tijd, dus uiteindelijk zaten wij om half 11 op de fiets. De tocht was ronduit mooi, soms heuvelachtig, soms bos en telkens weer een rivier of een plas. We fietsten op de grens van Brabant en Limburg, en toen we Limburg in fietsten moest dat natuurlijk gevierd worden met koffie en vlaai. Wat wel opviel is dat de bordjes met onze knooppunt-nummers niet allemaal makkelijk te vinden waren. Het was regelmatig zoeken naar de juiste richting en dat ging natuurlijk gepaard met de nodige frustraties en discussies. Uiteindelijk fietsten we langs de brouwerij van Hertog Jan, en na een snelle check bleek dat 2, 5 km van onze eindbestemming te zijn. Dus even een stop voor een verfrissend biertje. Dat was achteraf 3,5 km, omdat Jaap zijn oog liet vallen op de veerboot en niet luisterde naar Diana die aangaf dat er linksaf ( en deze keer was het de goede links) geslagen moest worden. Na wat heen en weer fietsen vonden we de camping waar we allervriendelijkst werden ontvangen door de wat warrige campingeigenaar. We bevinden ons in het Rozengebied vlakbij de tuinen van Arcen. Misschien dat die bloemengeur de mens wat warrig maakt. Na een goed maal een dorp verderop vroeg naar bed, want morgen staat er een lange rit op de planning.