Dag 16 Wessem-Heeze 73 km , Dag 17 rustdag Heeze

21 juli 2020 - Heeze, Nederland

Om 4 uur 's nachts kletterde de regen naar beneden. Het leek harder dan het was, dus alleen de tent was nat bij opstaan en binnen bleef alles droog. Jaap had dan wel alle noodzakelijke voorzorgsmaatregelen genomen door van alles onder het grondzeil neer te leggen zodat het water inderdaad buiten bleef. Na een ontbijt van verse broodjes en croissants de tent alsnog droog ingepakt. Nog even gezwaaid naar de havenmeester, want we stonden op een camping bij een jachthaven,  en  rond half 11 stapten we op de fiets. Na 10 km reden we langs Thorn, en in het het boekje stond dat dit stadje een bezoek waard was. Omdat we dachten maar 60 km te hoeven fietsen zijn we het stadje in gefietst en hebben de plaatselijke abdij bezocht. Zeker een aanrader als je in de buurt bent. Thorn was een klein zelfstandig staatje waar 800 jaar lang de vrouwen het scepter zwaaiden. Dat sprak Diana dan wel weer aan. Na al deze culturele belevenissen moesten we weer verder. De rit voer langzaam maar zeker vanuit het rivierengebied de Peel in . Een gebied met gigantische boerderijen waar het niet altijd erg fris rook. We waren dan ook blij dat we na 70 km de Stabrechtse Heide op fietsten en op zoek konden naar ons hotel. Ja, we hebben een hotel geboekt en dinsdag een rustdag ingepland zodat we woensdag weer fris en fruitig onze tocht kunnen vervolgen.  Hier op de Strabrechtse Heide schijnen veel heksen geweest te zijn. Vandaag maar eens een wandeling maken en kijken of we daar wat van terug kunnen vinden. Ook naar het wielrenfietsmuseum van de hoteleigenaar.  Tot morgen.

1. Yvonne:
    21 juli 2020
    Wat lekker effe een rust dag. Jullie hebben ook vakantie hoor😜👍🍻
  2. Ceciel:
    22 juli 2020
    Gelukkig, Hans is niet de enige diepe zuchter! Lijkt wel of het in een tent nog harder en vaker klinkt dan thuis. 😜