Dag 2 Schoorl- De Cocksdorp 71 km

6 juli 2020 - De Cocksdorp, Nederland

Vanmorgen om 7 uur schrokken we wakker. Het leek alsof er een douche boven onze tent opengezet was. De regen kwam gestaag naar beneden en vormde een rivier in de voortent. Jaap offerde na toestemming van Diana een handdoek om de boel een beetje te dweilen en toen was het op buien alarm kijken hoe lang het zou duren. Na 15 minuten werd het getik op de tent minder en vatte Jaap de moed om richting supermarkt te gaan voor het ontbijt. Dat was nog een uitdaging want er kwamen nog diverse buitjes naar beneden. Dus tentje in, tentje uit etc. Tussen 10 en 10.45 zou het droog zijn, dus de uitdaging om binnen die tijd alles in te pakken. En, jawel gelukt! Om 11 uur zaten we op de fiets richting Den Helder.

De tocht was pittig, westenwind kracht 6/7 en duintje op, duintje af. Soms met slagregens in het gezicht. Diana zuchte nog, Nederland is toch plat? Om kwart voor 2 probeerde Jaap tussen de auo's de boot naar Texel op te fietsen. Gelukkig was Diana een paar jaar terug daar geweest en wist de juiste fietsroute te vinden. Om half 3 zetten wij voet op Texel. Op naar De Cocksdorp, aan de noordkant van het eiland. Tegen de Noordwester wind in met kracht 7/8 . We hadden op Google maps gezien dat met 2 km extra we door groen gebied zouden rijden. Dat leek bos, dus minder wind. Dus wij op pad. Helaas, geen bos, maar wel duin op en af. Terug? Nee, door dan maar af en toe klimmen. Achteraf waren we er blij mee want het was een mooie route. Om half 5 waren we bij onze B&B waar we uiterst vriendelijk ontvangen werden. Lekker luxe kamer na dat tentje. Daarna heerlijk gegeten bij strandtent Kaap Noord (een aanrader) met uitzicht op Vlieland waar we morgen naartoe gaan.

1. Ciska:
    6 juli 2020
    Knap gedaan. Nu al op Texel. Dat gaat ondanks het weer voorspoedig. 😘
  2. Eline van Tijn:
    7 juli 2020
    tis weer hilarisch en wat zijn jullie toch een bikkels
  3. Ceciel:
    7 juli 2020
    Vandaag lijken we eindelijk wat minder wind te hebben. Hopelijk bij jullie ook! En op de eilanden is altijd meer zo'n, zeker als jullie daar rond dartelen!
  4. Dik:
    7 juli 2020
    Ik dacht dat jullie naar Limburg gingen ;-)
  5. Ruud:
    7 juli 2020
    Kaap noord heb ik laatst ook gegeten, zeker mooi uitzicht
  6. Betsy Zwiers:
    7 juli 2020
    Lekker geslapen bij de "Durpers"?Zo noemen ze de inwoners van Cocksdorp.
    Gelukkig waait het nu niet zo heel hard en kun je genieten van het overtochtje naar Vlieland.Veel fietspiezier😁
  7. Peter:
    Kaap Noord doet me denken aan Nova Zembla... ook koud en nat. Hop kanjers 😘