Dag 3 De Cocksdorp ( Texel) - Oost Vlieland ( Vlieland), 5 km en 18.500 stappen

7 juli 2020 - Vlieland, Nederland

Allereerst wat een gezellige reacties op onze verhalen. Wij vinden het leuk om te vertellen wat wij onderweg beleven.

Vanmorgen ging de wekker na een overnachting in de luxe van een B&B.Om 8 uur stond onze gastvrouw voor de deur met een serveer-kar vol heerlijkheden als vers fruit, yoghurt, croissants en eigengemaakte jam. Met een buik vol moesten we nog haast maken om  alle 12 tassen in te pakken en op de fietsen te laden. We hoefden gelukkig maar 2 km te fietsen naar de boot die ons naar Vlieland zou brengen. Het was verbazingwekkend hoeveel vakantiefietsers met volle verpakking onderweg zijn, we zijn echt niet de enige. Op de boot kwamen we in gesprek met een 60-jarige triatleet die met zijn vrouw al de halve wereld over hadden gefietst. Jaap zag zijn geest al dwalen, een fietsreis naar Zanzibar? Thailand? Cuba? Gelukkig voorlopig naar Vlieland. We werden onderweg getrakteerd op een zandbank vol zeehonden en een heerlijk zonnetje.   Op Vlieland aangekomen op zoek naar het hotel. Dankzij Google-Maps fietsten we er vrolijk voorbij maar uiteindelijk vonden wij het. Vlieland is niet groot en we hadden de afgelopen dagen genoeg afgezien op de fiets, dus wandelen door het bos en langs het strand. Een echte vakantiedag dus. Alleen... Diana had tijdens het inpakken van de tent waarschijnlijk haar rug scheef getrokken, wat toch wel wat pijnlijk was. Dus wat nu?  Op zoek naar een Fysio in Friesland? Dan maar André de fysio appen wat te doen. Die kwam met kerende post terug en Jaap kon als volleerd fysiotherapeut de rug kraken :-)., Niet schrikken hoor, het valt allemaal mee, en je moet wat als wereldfietser. Morgen naar Terschelling, ook niet teveel fietsen, dus rustig aan voorlopig, kan de rug even bijkomen van het geweld.

1. Hans:
    7 juli 2020
    Ik ziet het al: never a dull moment met die twee!
  2. Eline van Tijn:
    7 juli 2020
    Nou ja zeg, wat stoer dat Jaap dat kraken aandurfde. Hoop dat jullie mooier weer hebben dan wij morgen op de eilanden
  3. Yvonne:
    8 juli 2020
    Nooit te oud om te leren😜
  4. Ciska:
    Oeiiiii