dag 5 Baaiduinen - Oude Bildtzyl (Gemeente Waadhoeke (klant van ons)) - 45 km

9 juli 2020 - Soest, Nederland

Vanmorgen werden wij in B&B De Cyprian in Baaiduinen wakker terwijl de regen nog steeds naar beneden kletterde. Op zo'n moment ben je blij dat je in alle wijsheid de beslissing hebt genomen om een B&B te nemen in plaats van een tentje op de camping. Na een heerlijk ontbijt toch maar de fietsen opgeladen met de tassen en richting de bootterminal. Nog even wat broodjes scoren bij de HEMA (mag dus nooit verdwijnen) voor onderweg en een laatste cranberry taartje en hup met mondkapje de veerboot op. In Harlingen regende het nog steeds en met oostenwind tegen, moest je vechten tegen de neiging om rechtsaf te gaan richting Afsluitdijk. Maar we zetten door en in de stromende regen fietsten wij richting ons alom  bekende St Jacobiparochie (Aad en Hanny). Daarvandaan via de dijk naar Oudebildzijl. Die dijk was nog wel even een dingetje. Er liepen heel veel schapen, dus moesten we laveren om een ongelofelijke hoeveelheid stront te vermijden. Dit was een ongelijke strijd. Plakkerige plakkaten spoten omhoog op onze fietstassen, bidons, kuiten etc... Jaap, als stadse boy, wilde na elk schapenweidje zijn banden poetsen, Diana, als meid uit de polder, zag daar het nut niet van in. Lekker fietsen door de plassen en alles schoon. Dat klopte ook en uiteindelijk kwamen we bijna weer schoon in Oudebildzijl bij Hoeve Noordveld terecht waar een trekkershutje op het boerenerf voor ons klaar stond. Wij drijfnat, hutje schoon en droog met een echt bedje, kabouterglaasje wijn en alle comfort die je nodig hebt. 's Avonds biefstuk eten bij het Graauwe Paard met een Spaans roseetje, wat wil een mens nog meer. Op de terugweg ontdekten wij dat de boer behalve kippen ook Walibies en een terror konijn had, dus wij gingen met een gerust hart slapen. Morgen naar Zoutkamp, Lauwersmeer. Als het goed is, dan is het dan weer droog.

Dank voor jullie steun, bij onze tocht door de regen, wij zullen niet smelten en fietsen vrolijk door. A demain.

1. Betsy Zwiers:
    10 juli 2020
    Als iemand weet wat AFZIEN betekent,zijn jullie het wel !
    Chapeau👍👍👍👍
  2. Dik:
    10 juli 2020
    Kan alleen maar beter worden :-), bikkels!
  3. Eline van Tijn:
    Respect, v