Dag 6 - Oude Bildtzyl - Vierhuizen - 65km

10 juli 2020 - Vierhuizen, Nederland

Gisteren aten wij in het Graauwe Paard in Oude Bildtzijl, vandaag in het Lachende Paard in Vierhuizen, wat's gebeurt? Vanmorgen werden wij wakker met wederom getik van regen op ons trekkershutje. Toch maar opgestaan en broodje Nutella gegeten. Wybren, de eigenaar kwam nog even langs en gaf ons vervolgens een rondleiding langs zijn hobbydieren. Want naast Walabi's en terrorkonijnen, liepen er ook Apalca's en herten rond. Na nog een les over de juiste aardappel voor de juiste patat zaten wij om half 11 in de nog steeds stromende regen op de fiets. De tocht voerde langs landbouwgronden, Waddendijken via Holwerd, Moddergat en niemandsland naar Lauwersoog. We hebben in ieder geval elke afvaarthaven naar een waddeneiland  gezien. Het is onvoorstelbaar voor ons Randstedelingen, maar hier zijn dorpen compleet leeg qua bakker/super/horeca. Gelukkig konden wij in Hallum nog wat koeken en wraps scoren voor onderweg, anders waren wij nat en met hongerklop van onze fiets gestort. Maaar goed, genoeg gezeurd. Om 13 uur begon het op te klaren en na 2,5 uur in de regen fietsen werd het zowaar droog. Verder langs mooie fietspaden en door een schietterrein van Defensie om uiteindelijk op de camping Lauwerzee terecht te komen. Tentje opgezet, wassie gedaan en wijntje op terras waar de plaatselijke bouwvakkers hun begin van de bouwvak aan het vieren waren. Morgen naar Rolde in Drenthe, als het goed is met mooi droog weer.

1. Peter:
    10 juli 2020
    👍🎶🎵😘
  2. Ciska:
    10 juli 2020
    In ieder geval gaan jullie beter weer tegemoet 😎 bikkels 👏
  3. Diana:
    11 juli 2020
    De zon schijnt vandaag, dus we gaan ervoor🙂. Prettig weekend
  4. Aad Besseling:
    11 juli 2020
    Tja, opnieuw een verslag van die jaloersmakende heerlijke actieve fietsdagen, afgerond met copieuze diners in vermaarde restaurants als het Grauwe Paard en het Lachende Paard in respectievelijk Ouwe Syl en Vierhuizen. Het leergeld van de afgelopen onvergetelijke dagen: nooit meer naar de Malediven of een zeiltocht in de Caraïben.