Dag 10 16 juli 2022 Altenurchla - Obersuhl 66 km

16 juli 2022 - Gerstungen, Duitsland

Als eerste willen we even reageren op alle commentaren van jullie. Wij vinden het heel leuk deze te lezen. Het was relaxed wakker worden op de hipster camping. We hadden vandaag de tijd, volgens het boekje was de route redelijk plat en hoefden we maar 60 km naar een hotel ipv een camping. Dus na uitgebreid ontbijt zaten we om kwart voor 11 op de fiets. Na 7 km reden we in een dorpje langs een terras. Koffie? zegt Jaap, Diana, nog even van de verbazing bekomend, want meestal fietst Jaap door, ja graag. Op datzelfde moment fietste een ander stel het terras op, ook Nederlanders onderweg naar Praag, zij kwamen gezellig aan onze tafel zitten en bleken Jan en Marleen te heten.  Zij wonen in principe in Nieuw Zeeland en kwamen elk jaar naar Europa om een tocht te fietsen. Als doorgewinterde fietsers (73 en 70 jaar jong) vertelden zij hoe we het boekje moesten lezen en kwamen we er dus achter dat we al 535 km van de 1100 vanaf Millingen achter de rug hebben dus mooi op schema liggen. Na een gezellig Hollands bakkie voer de tocht verder langs de Werra door bossen en dorpjes met veel vakwerkhuizen. Buiten wat klimmetjes hadden we ook tegenwind, maar als echte Noord Hollanders zijn we dat wel gewend. We zitten in de deelstaat Thuringen wat tot 1989 tot Oost Duitsland behoorde. Hier en daar zie je dat wel aan de bebouwing. Toch ziet het er gelukkig niet zo grijs uit als Diana had gedacht. Helaas is veel horeca dicht maar als het open is, is het heel betaalbaar. We slapen nu alleen in een hotel, zonder receptie, maar wel met een eigenaresse die met haar Porsche de sleutel kwam brengen. Ook dat is hier mogelijk. Morgen weer verder naar het oosten.

1. Hans:
    17 juli 2022
    Hij gaat wel lekker, zo te lezen, lieve vrienden. Nog geeneens niet een lekke band niet. Recht zo die gaat!
  2. Ceciel:
    17 juli 2022
    En al zoveel kilometers op die tellers!