Dag 5 11 juli 2022 Olfen-Lippstadt 88 km

11 juli 2022 - Lippstadt, Duitsland

Vanmorgen was de lucht bedekt en er dreigde de regen. Eerst maar ontbijten en dan de rest. Het plan was om weer te kamperen, we hadden op 72 km een camping gevonden genaamd Camping Oase Lange bij Gasthof Lange. Gelegen aan een riviertje, dus tentje opzetten en lekker eten in het gasthof. Dat klonk als een goed plan toch? ..... De route van vandaag voerde langs de Lippe. We fietsten langs velden met graan en mais maar ook olieraffinaderijen en een kerncentrale. Hier en daar een stadje met plein en een kerk, kortom aan afwisseling geen gebrek.  De routebeschrijving vertelde ook dat we wat klimmetjes tegen zouden komen. Dat klopte, maar ze waren goed te doen. Het ging allemaal voorspoedig, beetje saai zelfs. Uiteindelijk waren we in Benninghausen, het dorp van de Camping Oase. Eerst maar even kijken welke restaurants hier zijn. Ah, een Doner grill restaurant, het enthousiasme daalde al wat. Toch maar weer richting camping. We arriveerden bij een grote loods waar alles potdicht zat. Ook had men volgens ons de deur van het Gasthaus een paar jaar geleden voor het laatst dichtgetrokken. We fietsten het terrein op en een beroeps-alcoholist kwam met een longdrink glas witte wijn op ons af of hij ons kon helpen. Op onze vraag: Kunnen wij hier kamperen? kwam de reactie, ik bel de cheffin even op, er is daar een veldje. Komt goed... De twijfel begon ons te bekruipen terwijl wij wachtten op de chef van de camping. Diana liep maar even verder het terrein op. We denken dat het terrein bij Soering  (kampers in Edam) er beter bij ligt. Diana had besloten, hier gaan wij niet slapen. Wat nu? Op google maps gekeken en 12 km verderop lag ook een camping die in het boekje beschreven stond. Daar dan maar naartoe. Door het bos, over een zandpad kwamen we om 5 uur daar aan. Receptie dicht. Naar het restaurant, daar vertelde een Indiaase man in slecht Duits dat we bij de kale man met snor achter een grote bier moesten zijn. Diana daar naartoe. Heeft u een plekje voor ons? Met stroom? Ja hoor, daar ergens wuifde hij, zet je tent maar neer. We hadden wederom onze twijfels, toch maar een hotel zoeken? Uiteindelijk hebben we maar bier besteld en dit op het terras, omringd door de alom aanwezige alcoholisten, lekker opgedronken. Daarna tentje opgezet en 3 km verderop gefietst om te eten. Eind goed, al goed. Morgen een appartementje geboekt want we komen in een soort niemandsland. Zelfs geen camping, alhoewel dat niet zo erg is, want ze worden er niet beter op. Campings in dit deel van Europa hebben volgens Jaap hun beste tijd gehad. We wachten af.

1. Eline van Tijn:
    11 juli 2022
    hilarisch, Duitse alcoholisten campings:))
  2. Betsy Zwiers:
    11 juli 2022
    We hopen toch wel ,dat de volgende campings wat leuker zijn !!
    Fijne fietstocht verder !!!
  3. Ceciel:
    12 juli 2022
    Dit belooft wat voor Tsjechië...