Dag 6 12 juli 2022 Lippstadt - Atteln 66 km

12 juli 2022 - Husen, Duitsland

Gelukkig was op 3km van de camping waar we zaten een heus Almhof restaurant. Deze zou niet misstaan op de gemidelde besneeuwde berg in Oostenrijk. De kaart en bediening was idem dito. Schnitzel mit pommes en hamburgers. Daarnaast vergeten de drankjes te brengen en korte communicatielijnen. Maar goed, wij waren al blij dat we in ieder geval fatsoenlijk konden eten. De rest is bijzaak. Wakker worden op een camping is sowieso altijd weer een avontuur. Waar ben ik ook alweer? Rokende en pratende mensen naast je om half 8 en geen vers broodje te krijgen. Gelukkig hadden we nog reepjes en koffie. Nadat we alles hadden ingepakt zaten we om 10 uur op de fiets. De zon scheen gelukkig de regenjassen zitten in de tas. Factor 30 is eruit gekomen. De route voerde langs de Lippe en het Boker kanaal. Door bossen en langs mooie valeien. We kwamen langs een mooi slot Neuhaus en reden uiteindelijk door Paderborn, een mooi stadje met een mooie grote dom en gezellige terrasjes. De weg bewijzering is niet altjd duidelijk dus vooral in steden verdwalen we nogal eens. Gelukkig hebben we de route ook digitaal, dus zijn we regelmatig gered door Garmin en telefoon. Uiteindelijk arriveerden wij in Atteln in een piepklein huisje met mooie tuin. Er is hier verder niets, geen restaurant of cafe. Dus vanavond staan we zelf in de potten te roeren en eten we Jaap's  pasta met tonijn. Het recept is op verzoek te krijgen. Dat heeft ook weer zijn charme. Het was toch wel een bijzondere dag want ondertussen had Diana contact met haar familie want haar zus Sonya is in kleine kring getrouwd met Stephan. Wij hebben de witte wijn vanmiddag geheven op het nieuwe echtpaar en wensen ze hierbij heel veel geluk. Tot morgen.

1. Ceciel:
    12 juli 2022
    Tonijn en ook peterselie? Lang niet gegeten. Succes morgen!