Dag 8 14 juli 2022 Bad Karlshafen - Hann. Münden 70 km

14 juli 2022 - Hann. Münden, Duitsland

Wij hadden vandaag tot rustdag gebombardeerd. Rustdag? Zal je je afvragen met 70 km op de teller? Dat klopt. We vertrokken pas om 11 uur uit Bad Karlshafen want we moesten de ketting nog ophalen bij de goudsmid. De tocht voer langs de rivier de Weser, een snelstromende rivier. Het voordeel van langs een rivier fietsen is dat het redelijk plat is. Dus jaren 80 muziek op de speaker en rustig trappen. Na 15 km moesten we deze snelstromende rivier oversteken met een pontje. Dat was een belevenis op zich. De pont hangt hier aaan grote staalkabels in de lucht omdat het anders veel te ver afdrijft. Er zijn veel fietsers maar ook auto's die er gebruik van maken. Aan de overkant fietsten we rustig langs de ondertussen bekende graan-, gerst- en maisvelden met steeds de Wesel aan onze zijde. Diverse adelaars nog in de lucht volgden ons met argusogen. Rare jongens die Hollanders op die zware fietsen. Na 25 km kwamen we in Oedelsheim waar we een terrasje pakten voor de lunch. Het is tenslotte een rustdag. Nog 30 km te gaan naar de eindbestemming van vandaag. Toen we bij Hann.-Münden kwamen dachten we dan ook er te zijn. Op zoek naar de camping. Google maps gaf nog 7,5 km.. hoezo? We zijn er toch. Een dame zag ons vertwijfeld rondkijken en vroeg of ze kon helpen. Wij zoeken camping Spiegel rug, dat is toch hier? Nee, dat was inderdaad nog 7,5 te gaan langs een mooi bospad. Daar uiteindelijk aangekomen werden we in het Nederlands begroet door de eigenaresse van de camping. We kregen een mooi plekje aan het water naast een norsig Duits stel dat al zuipende Duitse kinderliedjes aan het luisteren was op de radio. Nadat Jaap hun kleine hondje liefdevol toesprak werden ze wat minder nors. Om te eten moesten we terug naar Han.- Münden. Op het stadsplein een groot terras waar veel locals aan het diner zaten omdat het restaurant  deze week een delicatesse op het menu had staan. Zoute haring aus Holland met gebakken aardappels en sperziebonen. Uiteindelijk ruim 70 km op de teller waarvan de laatste 15 zonder bagage. Dat fietst dan weer lekker licht😀. Morgen weer op pad, de zon schijnt, de mensen zijn vriendelijk, wat wil je nog meer.

1. Ruud:
    15 juli 2022
    Klinkt goed, hoeveel km is het nog naar de eindbestemming?
  2. Ceciel:
    15 juli 2022
    En dan haring in plaats van bratwurst.