Vrijdag 3 Augustus, Ste. Maure- de-Touraine 75 km

3 augustus 2018 - Sainte-Maure-de-Touraine, Frankrijk

Vanmorgen werden het stokbrood en de croissants voor het ontbijt door de campingdame gebracht. Zelf koffie gemaakt op ons een-pits gasstel met fluitketel van rubber, zo groot als een bierviltje. En samen met de chocopasta was het ontbijt compleet. We staan tegenwoordig om 7 uur op omdat het steeds warmer wordt. De Engelsman die wij eerder ontmoet hebben heeft Diana er van overtuiigd dat het een keuze is om een ochtendmens te zijn. Ze doet haar best, maar het wil nog niet erg lukken. Om 9 uur zaten we gepakt en wel op de fiets richting Tours. Het eerste stuk nog langs de Loire daarna meer van de rivier af. Na 35 km staken wij bij Tours de Loire weer over. Recht door het centrum. We kwamen veel gezinnen op de fiets tegen die de Loire route deden. Wij gaan nu richting het zuiden. na Tours valt wel op dat er een hele goede bewegwijzering is. Overal staan bordjes met een Jacobsschelp met een pijl de goede richting op. Er zullen wel steeds meer Jaconbsgangers onderweg zijn vanaf hier. Na met een temperatuur van 38 graden, wat op en neer ge-fiets tussen wijngaarden en boerenland kwamen wij uiteindelijk aan in het centrum van Ste Maure- de La Tourainne. Daar een verfrissend biertje genomen en op zoek naar de plaatselijke camping. Na wat ge-dwaal vonden we deze uiteindelijk. Een vrolijke Fransman kwam ons onder begeleiding van muziek tegemoet. Wij moesten mee naar zijn kantoor en vertellen waarvandaan wij vertrokken waren op de Jacobsroute. Diana kreeg ook een stempel in haar Jacobspas en hij bracht ons naar een mooie plek op de vrijwel lege camping. We zitten een kilometer van het centrum, echter dat is omhoog, dus we gaan lekker lopen om daar een restaurantje te zoeken. Morgen verder richting Poitiers.

1. Ceciel:
    3 augustus 2018
    Wij vertrekken maandag, nog even spannend wat onze bestemming wordt, omdat jullie route nu ook anders is geworden. Fietse!