Dag 22 van Walterbro (South-Carolina) naar Savannah ( Georgia)

31 augustus 2014 - Walterboro, South Carolina, Verenigde Staten

Georgia on my mind, De song van Ray Charles spookte de hele dag door het hoofd van Diana tijdens de rit van vandaag. Voor ons een tijdrit van 72 mijl volgens de Cue sheet die voer over lange, rechte, slecht onderhouden wegen bij een temperatuur die uiteindelijk opliep naar 40 graden Celsius.

Tijdens het hobbelen over de wegen en het roepen van de termen, rough road, hole, look out, car back, car up, caution etc. beseften wij hoe rijk we zijn in Nederland met alle goed onderhouden fietspaden waar inderdaad geen kuilen, auto's etc. te vinden zijn.

Gelukkig was het redelijk rustig op de weg vandaag. Het is natuurlijk zondag dus iedereen lag om 7.15 vanmorgen  nog in zijn of haar mandje.Behalve die maffe lui die zo nodig van Maine naar Florida willen fietsen.

Dankzij de vroege start hebben we de meeste mijlen in redelijke koelte kunnen fietsen, de temperatuur liep uiteindelijk best op en we waren daarom blij dat we om half 2, met 121 kilometer op de teller, op een terras aan de rivier in Savannah konden genieten van een welverdiend biertje.

Na een verfrissende douche gingen we 'savonds eten met 8 mensen van de groep. Helaas.... verkeerde restaurant (vond Jaap en Diana eigenlijk ook wel). Dus..... de Amerikanen en Welshmen gingen lekker slapen en wij nog even naar een terrasje aan het water om een wijntje te drinken en iets fatsoenlijks te eten.

Morgen rustdag, dus effe niet op de fiets... heerlijk. Gaan we lekker rondlopen en op zoek naar het restaurant van Ronald en Esther......

1. Dik:
    Thanks for the blog.
    Can't wait for the next episode of The Hell on Wheels :-).
  2. Harry Schuitemaker:
    1 september 2014
    Lichtelijk verbijsterd over de grote hoeveelheid kilometers die jullie draaien. Respect! Deze reis is bij uitstek geschikt voor een artikel in De Stadskrant. Moeten wij het nog eens voer hebben. Succes en geniet er van.
  3. Ciska:
    1 september 2014
    Herkansing: mooie foto van Diana!! Lekker relaxen in Savanna. Of misschien zwemmen met haaien of zoiets??
  4. Peter:
    1 september 2014
    Restaurantje van Ronald en Esther al gevonden?