Dag 23 Rustdag in Savannah (Georgia)

1 september 2014 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Gelukkig hoefden we vanmorgen niet om 6 uur op. De wekker stond uit dus lekker uitslapen. Om 9 uur naar het ontbijt. Daarna zijn we stiekem het hotel uit geslopen om met z'n tweeën de stad te gaan verkennen. Na ruim 3 weken groepsgebeuren is even samen zijn wel zo prettig. Dat vergde nog wat strategische planning maar lukte uiteindelijk.

De stad Savannah is beroemd om zijn 21 pleinen ( oorspronkelijk 24) Deze liggen dicht bij elkaar en op ieder plein staan eeuwenoude Amerikaanse eikenbomen. Het hout van deze bomen werd gebruikt voor het maken van oorlogsschepen omdat zelfs kanonskogels geen schade aan konden richten.Het zijn inderdaad imposante bomen. De Amerikanen zijn erg trots op dit stukje geschiedenis.

Ons werd aangeraden om een tour per koets door de stad te doen, maar met de ervaring van een busrit door Washington en Parasailen in Myrtle Beach hadden we genoeg toeristisch gedaan dus gingen we lopend de stad door. Het was druk en de sommige winkels en musea waren dicht want het was Labourday vandaag.

De meest interessante pleinen hebben we bezocht en dat afgewisseld met een koffie hier en een wijntje daar. Een echte relaxte rustdag dus.

Vanavond de fietsvrienden weer opgezocht en met 8 man lekker gegeten (dat kan namelijk wel hier). Ondanks geweldig speurwerk hebben we het restaurant van Ronald en Esther helaas niet gevonden maar wel goede alternatieven.

Het is inmiddels nog warmer geworden dus we zien wel een beetje tegen de rit van morgen op. De komende 2 dagen schijnt het ook drukker te worden op de wegen daarom blijft het ook zaak geconcentreerd te blijven fietsen.

1. Ciska:
    2 september 2014
    Ziet er goed uit. Beetje saai niet?? ;)