Dag 24 van Savannah ( Georgia) naar Brunswick ( Georgia)

2 september 2014 - Brunswick, Georgia, Verenigde Staten

Na de rustdag van gisteren was het vanmorgen weer vroeg opstaan en in het gareel. De Cue sheet gaf 80 mijl te gaan, dus om 7.45 stapten wij weer vol goede moed op de fiets.

Het was al erg warm toen we vertrokken, rond 30 graden Celsius en de hemel was strak blauw. Buiten de stad Savannah kwamen we op de HW17 South terecht en de Cue Sheet gaf aan dat we deze weg 65 mijl moesten volgen. Dus verstand op nul, Diana zette haar muziek aan in een oor (dat mag eigenlijk niet maar dat gaat al 4 weken goed) en trappen maar. als de mannen vooraan te hard fietsten floot Diana ze terug naar afgesproken tempo.

Bij de eerste SAG stop waren we blij even van de fiets af te kunnen stappen, fris water konden pakken en lekker wat fruit te kunnen eten. De temperatuur lag ondertussen rond de 35 graden Celsius.

We reden verder en er kwamen wat wolkjes tevoorschijn. Daar waren we wel blij mee. Na een half uur voelden we wat verkoelende spatjes en fietsten vrolijk verder. Na weer een kwartier zei Jaap met een blik naar voren, "ik denk dat we maar even een schuilplaats moeten zoeken" . In de verte kwam een scherm van regen ons tegemoet.  Dat was inderdaad een goed idee want onder de overkapping van een Autoparts store stonden we net op tijd droog voor een ware stortbui.

Toen het weer een beetje droog was stapten we weer op de fiets om verder de peddelen. Het donderde en bliksemde wel om ons heen, Jaap keek wat paniekerig maar Diana wist dat het onweer van ons af ging.

25 mijl later kwamen we Shane tegen die ons sommerde gas te gevenen weer een schuilplaats te zoeken. Er waren nog meer onweersbuien op komst. Gelukkig passeerden wij een Subway waar we konden stoppen. Na bijna een uur was de onweersbui voorbij en moesten we er achter aan fietsen, niet te snel want dan haalden we de bui in en ook niet te langzaam want er zat weer een bui achter ons aan volgens de Amerikaanse buienradar. Uiteindelijk arriveerden wij toch wel nat met 130 kilometer op de teller bij het hotel.

Gelukkig hadden de andere 2 Nederlanders (die in Washington zijn opgestapt) een happy hour verzorgd in het hotel dus konden we na een verfrissende douche gezellig een biertje drinken.

Morgen de laatste fietsdag

1. Ciska:
    3 september 2014
    Nu dat ook nog: onweer. Ik zal jullie belevenissen missen. Op naar de laatste dag. Be safe.
  2. Mandy:
    3 september 2014
    Kunnen jullie niet nog een weekje doorfietsen? Geniet zo van de verhalen bij m'n ontbijtje. ;-)
  3. Simon en betsy:
    3 september 2014
    Yes !!!! Bestemming bereikt!
    Jullie zijn ECHTE BIKKELS !!!!!!!!!!!
    Simon en Betsy