Against the wind

11 november 2016 - Swellendam, Zuid-Afrika

Vandaag moesten we van Bredasdorp naar Swellendam fietsen. De beschrijving vertelde ons dat het een pittige tocht zou zijn. Er was geen enkele mogelijkheid om onderweg wat te eten of te drinken. Dus naar de super om inkopen te doen en er maar het beste van hopen. Vanochtend, tijdens het ontbijt regende het nog steeds. Toch om een uur of 9 maar op pad. Het regende op dat moment niet echt, maar onderweg was er wel de discussie, wachten we de bui af of fietsen we door. We fietsten door en hebben toch de meeste regen voor kunnen blijven. Het was 78 kilometer, vaak flinke klimmen en vooral windkracht 6/7  schuin tegen. Soms moest je echt je best doen om je fiets overeind te houden. Onderweg zagen we allen maar schapen, koeien en vogeltjes. Daarnaast diverse automobilisten die ons de moed in toeterden en zwaaiden.  een enerverende dag en we hebben het gered. Vanavond in een Afrikaans restaurant gegeten waar we voor het eerst Krokodil en springbok mochten proeven. Het restaurant werd gedreven door een dame uit Eindhoven wat ook weer een band schept ( met Eva).

Morgen naar Montagu, kijken wat dat brengt.

Stats:  Weer 17 graden bewolkt windkracht 6/7 tegen
           78 kilometer
           650 mtr gestegen en 580 mtr gedaald

1. Ceciel:
    11 november 2016
    Hoop dat de krokodil goed smaakte, walvis heb ik al eens geproefd, was niet echt een succes. Goede reis!
  2. Hans:
    12 november 2016
    Krokodil? En nu nog die schapenkloten!