Better safe than sorry

10 november 2016 - Bredasdorp, Zuid-Afrika

Vannacht werden wij wakker omdat de regen met bakken uit de lucht kwam. Jaap nog snel naar buiten om de schoenen, die daar op adem stonden te komen, te redden en alles droog te houden. Alle scenario's speelde door onze hoofden. Het tochtje van vandaag was maar 38 km, dus misschien de komende stop overslaan en overmorgen 2 trajecten ineen afleggen?, gewoon gaan rijden?
's ochtends miezerde het nog een beetje, de oceaan was van turquoise in grijs veranderd en de wind had een kracht 5 benaderd. Toch om een uur of 11 maar gaan fietsen. Het was een lange saaie weg zonder vluchtstrook,dus als er een grote auto aankwam, even afstappen, better safe than sorry tenslotte. Onderweg zagen we gelukkig wel springbokken, struis- en andere vogels van diverse pluimage. Ook een aantal bavianen, maar Diana mocht deze van Jaap niet op de foto zetten, daar hebben we het al over gehad. We waren net voor de echte regen op de plaats van bestemming. Een prima B&B waar we ontvangen werden met een lekkere kop warme koffie met koek. Na een warme douche hebben we het Shipwreck museum bezocht. er zijn 120 geregistreerde schepen vergaan in de afgelopen eeuwen rond de plek waar wij deze weken rondfietsen. De rest van dit dorp doet een beetje treurig aan, maar misschien komt dat ook door het weer.

Morgen staat er een pittige tocht op het programma, dus niet teveel wijn gedronken deze avond en vroeg onder de veren.

Stats: Weer 17 graden, wind en regen
           38 km afgelegd