We zijn in Kaapstad

31 oktober 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

Het was een lange vlucht via Doha in Qatar maar zijn we geland in Kaapstad waar we na even zoeken ook onze fietsen op de luchthaven terugvonden en opgewacht werden door Kim die ons met fietsen en al naar Belmont House bracht.

Onder de machtige ( en dat is hij echt) Tafelberg ving Lance, onze gastheer, ons op, we brachten de spullen op de kamer en met een biertje in de hand gingen we proberen de fietsen in elkaar te zetten.  Het was 2 uur zuchten en vloeken maar zonder echte twisten waren de fietsen rijklaar en konden we lekker douchen.

Na een verfrissende douche op naar Longstreet en het Waterfront, de eerste stappen in deze gezellige stad. Longstreet is inderdaad long met heel veel vage winkeltjes en armoedige restaurants. Om de paar honderd meter staat er een soort politieman de zakkenrollers in de gaten te houden. Eindelijk bij de haven een lekker terrasje gevonden met goede wijn, sushi en een mooi uitzicht op de tafelberg. Met de taxi terug om in het restaurant aanbevolen door Lance te gaan eten. We hebben de menukaart nog even bestudeerd, maar zelfs voor Diana was deze entourage te schmutzig. Tripadvisor geraadpleegd en hup lopen naar goed visrestaurant.

Na een heerlijk maal en een flesje Kaaps Rood op advies van het personeel om niet te gaan lopen, onze taxichauffeur Andy weer gebeld die ons veilig thuis bracht.

Tot morgen

1. Dik:
    1 november 2016
    Wauw, hebben jullie van die hand-ontsmet flesjes gekocht?
  2. Ceciel:
    1 november 2016
    Begin al jaloers te worden, ondanks schmutzigheid!
  3. Wouter en yvonne:
    16 november 2016
    Leuk de verhalen jaap en Diana. We le z en ze met plezier