We've seen an baboon

6 november 2016 - Hermanus, Zuid-Afrika

Vandaag stond de rit vanaf Gordons Bay naar Hermanus op het programma. Ruim 80 km over een drukke maar mooie kustweg. Het was vooral trappen, verstand op 0 maar wel geconcentreerd blijven rijden. Onderweg in een bocht op een stijgend stuk aan de andere kant van de weg zag Jaap een grote baviaan. Diana had dat niet door en vroeg zich af waarom Jaap ineens harder ging fietsen. Het bleek dus die Baviaan te zijn, Dat had echter geen zin want de Bavianen kunnen een topsnelheid van 55 km per uur halen. Wij reden 7 km per uur. Dit was echter een vriendelijk exemplaar die niet achter os aan kwam. Na 35 km belandden wij bij Coffeehouse Little Amsterdam. Bitterballen kroketten, frikandellen en poffertjes sierden de kaart. Na een goede lunch en goed gesprek met een geboren Amsterdamse fietsten wij de laatste 50 kilometer langs de snelweg naar Hermanus waar wij in een top lodge met zwembad van ons welverdiende Heineken biertje konden genieten. 's avond lekker eten in een leuk restaurant.Helaas kreeg Jaap op de terugweg last van acute....., verdere details zal ik jullie besparen. Gelukkig had Diana zakdoekjes bij zich. Morgen naar de walvissen en voor nu.lieve kindertjes, oogjes dicht en snaveltjes toe.