Back to the world

9 november 2016 - L'Agulhas, Zuid-Afrika

Afgelopen nacht beide tot 5 uur wakker gelegen. Jaap omdat hij niet in aanraking wilde komen met het dekbed waar hij onder lag en Diana omdat zij overal bed bugs voelde kriebelen. Het ontbijt a la Mr Bean weggewerkt, dat wil zeggen, een groot gedeelte stiekem in een plastic zak onder het wielrenshirt van Jaap opgeborgen.

Om half 9 zo snel mogelijk weg. Een kilometer buiten dat dorp even vrij ademhalen met de worstjes van het ontbijt in het stuurtasje op zoek naar een vuilnisbak.Na 13 km asfalt weer 25km sht$!Kt&&$$!!!Fckng keien, gravel, stof ellende. Wij werden wel getrakteerd op mooie uitzichten want we hadden aan beide kanten een natuurpark. We zagen blauwe kraanvogels, het symbool van South Africa, koeien  en Flamigo's. Ja. ook gewoon koeien. Uiteindelijk waren we dat stofhappen spuugzat en hebben het tempo verhoogd. Eindelijk asfalt in zicht. Langs een prachtige kustweg naar het zuidelijkste puntje van Zuid Afrika.Ook nog even de worstjes gedumpt in de vuilnisbak langs de weg. We werden ontvangen in een heerlijk fris B+B met een schoon bedje. eerst een flessie wit gedronken op een terras met een reisgezelschap uit Thailand, 15 Engelse/Ierse mannen van boven de 70 met hun 35 jaar jongere Thaise vrouwen. Daarna de zuidelijkste vuurtoren van Zuid frika beklommen om de Indische en Atlantische oceaan samen te zien komen. Morgen een kort ritje naar Bredasdorp.

Stats: Weer 23 graden, zonnig
          50km afgelegd
          60 mtr gestegen en 60 mtr gedaald

1. Dik:
    9 november 2016
    wat een reis :-)
  2. Ceciel:
    10 november 2016
    Ondanks worstjes en enge dekbedden lijkt het me allemaal prachtig!