Dag 11 van Washington (District of Colombia) naar Fredericksburg (Virginia)

20 augustus 2014 - Fredericksburg, Virginia, Verenigde Staten

Na de rustdag van gisteren was het weer "rise and shine" vanmorgen om kwart voor 6. Op de Cue Sheet stond 91 mijl (150 km) fietsen en 3850 feet ( 1250 meter) klimmen. 2 mensen bleven achter in Washington en 3 nieuwe fietsers sloten zich aan, waaronder 2 Nederlanders.

Nog even over gisteravond. Dik heeft een reactie gestuurd op de foto van het eten waarop ook oesters te zien waren. Diana was zijn advies over het eten van oesters in Washington helaas vergeten. Jaap moest dat bekopen, hij werd misselijk wakker en heeft vervolgens 2 uur in de badkamer doorgebracht. I'll spare you the details......  Jaap eet in ieder geval nooit meer een oester.

Dus vanmorgen stapten we iets minder fit dan gewenst op de fiets. De eerste 15 mijl reden we als een lange slang van 25 fietsers Washington uit langs de rivier en het vliegveld. We moesten bij elkaar blijven zodat we goed de stad uit konden komen. Daarna in ons eigen groepje op naar de overige 76 mijl.

Het was heel erg warm wat vooral het klimmen zwaar maakte. Ook het landschap gaf niet veel mooie plaatjes dus helaas is er maar 1 foto vandaag. Wat wel grappig was dat je aan de aarde kon zien dat we de staat Virginia zijn binnengereden, De aarde is hier rood ipv zwart. Na een lange tocht van uiteindelijk 93 mijl kwamen we moe aan in het hotel. Tijdens het eten was er een wolkbreuk en waren we blij dat we niet meer op de fiets zaten. Helaas was het weer een alcoholvrij restaurant ( De California girls verontschuldigden zich nog daarvoor). Gelukkig is er tegenover het hotel een saloon dus hebben we daar nog maar een biertje gehaald. De wekker staat op 5.25 uur want we moeten om 6.30 uur op de fiets zitten vanwege de warmte morgen.

Gezien de korte nacht van gisten gaan we maar vroeg slapen....

1. Ciska:
    OMG: arme Jaap.
  2. Ciska:
    OMG: arme Jaap.
  3. Dik:
    21 augustus 2014
    De oplossing is simpel, zorg dat er voorraad in de bus is. Voorzover ik weet kun je in veel restaurants waar geen alcohol is de rescue-BYOD (niet Bob) toepassen (bring your own drink). Jullie hebben het al zwaar genoeg en om dit er nou ook nog bij te hebben........ ;-)
  4. Ruud:
    21 augustus 2014
    Ik ben solidair met jullie hoor (sta ook al drie dagen droog) terwijl er toch genoeg drank te krijgen is
  5. Ronald:
    21 augustus 2014
    In Amerika heb je heel veel drive thru liquor stores. Bussie langs laten rijden, wijn en bier inladen en weer weg :-)
  6. Ceciel:
    21 augustus 2014
    Ha, Jaap en de oester. Ik kan me de avond nog herinneren dat Jaap bij de Chinees ook zo'n verkeerde oester had. Ook ziek, terwijl wij nergens last van hadden. Neem je de volgende keer een lekkerbekje.
  7. Hans:
    21 augustus 2014
    Jaap en oesters, het blijft een ongelukkige combinatie. Tieten en humor passen beter bij elkaar!

Vrij naar Dirty Harry: "This here's a 3 inch oyster, the most powerful illmaker in the world, and it can blow your bowls all out. Now, "next time in a restaurant you must ask yourself one question: Do I feel lucky? Well do you, punk?