Dag 12 van Fredericksburg ( Virginia) naar Mechanicsville (Virginia)

21 augustus 2014 - Mechanicsville, Virginia, Verenigde Staten

Op de Cue sheet van vandaag stond 71 mijl te gaan met "maar" 2350 feet klimmen. Appeltje-eitje dachten wij. Dus vol goede moed en zonder nachtelijk avonturen achter de rug stapten wij om half 7 op de fiets. We moesten eerst Fredericksburg uit fietsen, de plaats waar in het nabijgelegen Ferry Farm George Washington is opgegroeid. De tocht leidde door een mooi park en langs keurige huizen die hier en daar op een heuvel verspreid lagen.

Alles liep voorspoedig en vanwege het vroege tijdstip was het nog lekker koel ( Elk nadeel hep zijn voordeel aldus JC). Op een gegeven  moment stuitten wij op een bord met de tekst "Road Closed, detour". Omdat wij in de afgelopen dagen al meerdere malen dit soort boodschappen tegen waren gekomen en de boodschap hadden gekregen "Negeren en doorfietsen" reden wij vrolijk het bord voorbij. Na een straf klimmetje volgde een heerlijke afdaling. Totdat Mike ( de mechanic die ook af en toe meefietst) ons tegemoet kwam rijden en vertelde dat er echt een brug weg was en we dus niet verder konden. Na overlegd te hebben of we de fietsen over zouden gooien en gaan zwemmen of de bus in het water rijden waarna we daar overheen konden lopen, begonnen we toch maar aan de weg terug. Dat werden dus extra miles deze dag. Gelukkig is alles strak geregeld en konden we na een verdiende rust bij een geïmproviseerde SAG stop met wat wijzigingen op de Cue sheet weer verder rijden.

Het eerste doel werd de Diary Queen waar we een welverdiende smoothie namen . Het werd steeds warmer en de klimmetjes waren toch wel aanwezig. Het appeltje-eitje gevoel was dan ook verdwenen.

Na het passeren van een winkel met de naam "Two  Frogs on a bike" waar we natuurlijk even moesten stoppen veroverden we de laatste kilometers. Met uiteindelijk 123 kilometer op de teller en 752 meter klimmen waren we toch weer blij het Holliday Inn logo te zien.

Gelukkig hadden Dennis en Rosann het goede idee om een Happy Hour te organiseren met een paar biertjes want het diner was weer alcoholvrij. Morgen eerst maar even langs de Liquor Shop.......

En ze leefden nog lang en gelukkig (volgens Jaap)

1. Aad Besseling:
    22 augustus 2014
    Sponsering by mr. Jellinek.