Dag 13 Van Mechanicsville (Virgina) naar Emporia (Virginia)

22 augustus 2014 - Mechanicsville, Virginia, Verenigde Staten

Vandaag stond er 91 mijl op de Cue-sheet met 2250 feet klimmen. We mochten iets later ontbijten en moesten om 7.15 laden. Om half 8 zaten we dus op de fiets.

Het was bewolkt en warm. De tocht voer eerst langs een aantal Battle fields uit de Civil war. In Virginia heeft de grote strijd zich afgespeeld tussen 1861 en 1865. Je ziet overal borden staan waar er veldslagen hebben plaatsgevonden. Midden in dat gebied lag voor ons ook een keerpunt. We overschreden 11,3 mijl na de start het "Half way point", dat wil zeggen, we hadden 1350 km gereden vanaf Maine en nog 1350 te gaan naar Florida. Zeker een fotomomentje waard.

Het wordt steeds rustiger op de wegen en we kwamen terecht in een vrij onbevolkt gebied. Je ziet langs de weg vaak plekken waar mensen begraven liggen, deze zijn heel anders dan in Nederland, open en ruim. Een state is onderverdeeld in counties.  Een paar keer per dag gaan we een nieuwe county binnen en wat dan opvalt is dat de wegen beter of slechter zijn en in de ene county ligt er allemaal afval langs de weg en in de andere county is het schoon. Verder zagen we veel tabaksplantages, het rook er echt naar sigaretten,en katoenplantages.

We zijn vandaag 3 keer nagezeten door honden.Gelukkig hebben ze ons niet te pakken gekregen, Jaap riep heel hard "GAS" zodat iedereen harder ging fietsen, Arnold floot en de honden hielden stil.  De komende dagen schijnen we meer last van honden te kunnen krijgen. Morgenochtend gaan we misschien bij de Walmart langs om pepperspray, dogwhistle en een gun te kopen. Dat kan daar gewoon gekocht worden, To be continued......

1. Ciska:
    23 augustus 2014
    Knap gedaan. Wel ff wennen aan het idee van honden en pepperspray. ..be safe..xc
  2. Aad Besseling:
    23 augustus 2014
    Jellinek, Elvin Morton 'Bunky' (1890 - 1963). was a biostatistician, physiologist, and a alcoholism researcher. He was born in New York City and died of this study at Stanford University on 22 October 1963; hobby mountainbiken.
  3. Aad Besseling:
    Only dogs, no cats?
  4. Peter:
    23 augustus 2014
    Hondenprobleem zit 'm in de taal > zeg niet AF! maar OF! :-)
  5. Dik:
    23 augustus 2014
    Probeer ook alvast met je handen omhoog te fietsen. Best kans dat jullie naast honden ook politie op je reis aantreffen en dan is dat de gangbare groet op dit moment.