Dag 15 van Battleboro (North-Carolina) naar Warsaw (North-Carolina)

24 augustus 2014 - Warsaw, North Carolina, Verenigde Staten

We liggen nu op bed met allebei een hele grote fles bier, Jaap zijn vertrouwde Heineken en Diana een Bud Light Platinum. We zijn weer aanbeland vlak naast een Interstate (grote snelweg) waar alleen maar fastfood restaurants, hotels en benzinestations zijn. Dit is eigenlijk al dagen zo. Vandaag aten we in een Chicken en BBQ restaurant, zie foto (Food????).

Onze Amerikaanse fietsvrienden vonden ons wel grappig want ze konden aan onze gezichten en body language zien dat we het eten niet waardeerden. Als toetje maar een ijsje gehaald bij de Mac Donald's en wat bier ingeslagen bij de BP.

De hele dag hebben we lekker gefietst over mooie wegen langs katoen, pinda en tabaksplantages. Het zonnetje scheen en nog steeds geen regen. We hadden vandaag de zg. Century te fietsen, dwz 100 mijl voor de boeg. Er waren 2 mensen in de groep die dat nog nooit gedaan hadden. Een ervan is David (zie foto). In de bergen zat David voornamelijk in de VAN maar omdat het nu wat vlakker is wilde hij de uitdaging vandaag aan en het is hem gelukt. David kent Nederland goed want hij heeft altijd de marketingmanagers van DSM getraind.

We reden soms langs mooie verzorgde en soms langs heel erg vervallen huizen. Er waren natuurlijk hier en daar honden aanwezig en sommige mensen van de groep werden door die honden belaagd. Ze hebben zich er met pepperspray uit gered. Morgen schijnen er tussen mijl 16 en 19 vervelende honden te zijn. Jaap heeft de Dove toch maar vervangen door pepperspray, maar heeft beloofd deze alleen in uiterste nood te gebruiken.

Met uiteindelijk 162 kilometer op de teller binnen 8 uur (met soms toch nog een stevige heuvel), een slecht avondmaal maar goede zin stappen we morgen ochtend weer vrolijk op de fiets.

1. Dik:
    25 augustus 2014
    Je betaalt er wat voor, maar dan krijg je ook wel iets bijzonders ;-).
  2. Aad Besseling:
    25 augustus 2014
    lieve buren, ik begrijp dat jullie een beetje droog staan. lastig in edam is het verre van droog. Jullie poes vindt de regen geweldig. Inmiddels is ze fotomodel geworden; ze staat meer op de foto dan de Kwakelbrug. verder is ze een allemansvriend geworden. ik zit hier bij het datingbureau Hanny. Ze heeft hier een geweldige Friese sportieve man voor mij gearrangeerd. Helemaal leuk. Kom maar gauw terug. De bakken met toeristen houden het inmiddels voor gezien. geniet er nog lekker Dus wie weet laaqto erg
  3. Aad Besseling:
    25 augustus 2014
    Lieve buren, ik begrijp dat jullie droog staan. Lastig, in Edam is het verre van droog. Jullie poes vindt de regen geweldig. Inmiddels is ze fotomodel geworden; ze staat meer op foto's dan op de Kwakelbrug. Verder is ze een allemansvriend geworden. Ik zit hier bij het datingsbureau van Hanny. Ze heeft hier een geweldige Friese sportieve man voor mij gearrangeerd: Jabik Zijlstra. Helemaal leuk. Kom maar gauw terug. De bakken met toeristen houden het inmiddels voor gezien. Geniet er nog lekker van.
    Groetjes Rixt.
  4. Hans:
    25 augustus 2014
    Heineken en honden die alleen te bestrijden zijn met pepperspray: alles beter dan een oester of een bacterie, toch Jaap?
  5. Peter:
    25 augustus 2014
    Hondenbrokken van Bonzo!! Strooi ze op de grond en weg hond. :-)