Dag 19 van Myrtle Beach (South Carolina) naarGeorgetown (South Carolina)

28 augustus 2014 - Georgetown, South Carolina, Verenigde Staten

Vandaag weer op de fiets en 96 mijl op de Cuesheet. Iedereen had er zin in want 1 dag op het strand was voor velen van de groep meer dan genoeg. Zij wisten niet wat te doen daar. Wij hadden daar geen last van.

We vertrokken om half 8 en er stond een tegenwindje maar dat was wel welkom omdat de temperatuur in de loop van de dag opliep naar 40 graden celsius. Daarnaast kwamen we erachter dat de meeste counties niet al teveel investeren in de wegenbouw. Het was een soort Parijs-Roubaix. Gelukkig waren er de SAG stops met brood, pindakaas , wespen en Jam. Jaap blijkt nu alleen allergisch te zijn voor oesters en niet voor wespen. Tussen de SAG stops door werden we door de organisatie voorzien van koud water in onze bidons.

We worden minder lastig gevallen door honden, maar 2 mensen uit onze groep zagen een grote zwarte beer oversteken. Beren schijnen bang te zijn voor ons dus dat kwam mooi uit.

Na een warme en toch wel zware tocht kwamen we aan in Georgetown en wat opvalt is dat de huizen in de buitenwijken bewoond worden door de armere gekleurde bevolking. Dat is toch wel even slikken. We worden in die wijken uitbundig begroet en zwaaien vrolijk terug.

Uiteindelijk kwamen we met 158 km op de teller aan in het centrum waar we genoten van een lekker ijsje. Het hotel heeft gelukkig een heerlijk zwembad zodat we af konden koelen.

Het restaurant op loopafstand  was top, had bier, wijn en uitzicht op de Intercoastal Waterway. Deze waterweg loopt van Maine naar Florida. Wij schijnen daar met grote omwegen omheen te moeten fietsen.....Volgende keer een boot huren misschien?