Dag 20 van Georgetown ( South-Carolina) naar Santee (South-Carolina)

29 augustus 2014 - Georgetown, South Carolina, Verenigde Staten

Niet te geloven. Op de Cue sheet stond 2 mijl minder maar we hebben op de meter nauwkeurig dezelfde afstand afgelegd als gisteren. Namelijk 158,5 kilometer.

We hadden er vanochtend niet veel zin in, maar we have got to do what we have got to do, dus.... niet lullen maar fietsen. Gelukkig vroeg vertrokken zodat we niet al te lang in de hitte hoefden te fietsen. Het werd uiteindelijk 43 graden celsius.

De route was lang en saai met wederom zeer slecht wegdek. Alles wat rammelt in je lijf rammelt dan dubbelop. Dat is erg vermoeiend. Gelukkig konden we onderweg even bijkomen met een lekkere lunch in een echte diner.

Het hoogtepunt van de dag was een stukje Amerikaanse Historie, een kerk uit 1952!. Iedereen wilde daar een foto van nemen. Jaap vond dat natuurlijk maar niks. Maar wachtte geduldig het fotogedoe af,

Het laatste stuk van de route was wel weer erg leuk. We fietsten over een brug van bijna 2 mijl over Lake Marion, en gigantisch meer in South-Carolina. Heerlijk om water te zien in plaats van asfalt en bomen.

Uiteindelijk belandden we in een Best Western hotel met uitnodigend zwembad. Daarin konden we lekker afkoelen. Het gezamenlijke diner zou plaatsvinden in een zg buffet restaurant. Tegenover het hotel is echter een visrestaurant met een 4 uit 5 op Tripadvisor. Wij zijn daar maar neergestreken en hebben genoten van een heerlijke vismaaltijd met een fris wit wijntje.

1. Ciska:
    Help 43 graden...
  2. Dik:
    30 augustus 2014
    Zo te lezen wordt het volgend jaar 4 weken Westkust op de fiets, bofkonten ;-))).
    Wat was het gezegde ook al weer, "echte vakantie is afzien" :-).
  3. Aad Besseling:
    30 augustus 2014
    Sorry, maar strakke lijven rammelen niet. Overigens is het 'niet lullen maar poetsen'.
  4. Simon en betsy:
    30 augustus 2014
    Heel veel succes met de laatste week, dus.........doorgaan!!!
    Het is hier maar 20 graden, dus dat wordt afzien voor jullie !
  5. Peter:
    Stukje Amerikaanse historie...? Help! Ik ben ook bijna historie haha