Dag 6 van Easton (Pennsylvania) naar Pottstown (Pennsylvania)

15 augustus 2014 - Pottstown, Pennsylvania, Verenigde Staten

Allereerst willen we jullie even laten weten dat de organisatie van deze reis (Mike, Shane, Kathi en Michelle) een hele dikke pluim verdiend. Normaal hebben we elke dag rond 5 uur een briefing voor de volgende dag. Gisteren ging deze niet door omdat ze in een fietsshop hoorden dat vele stukken op de route van vandaag afgesloten zouden zijn. Ze hebben toen met de auto een hele nieuwe route bedacht en gedocumenteerd zodat wij vanmorgen 6 uur een goede briefing konden krijgen.

Daarnaast volgen ze ons overdag en staan op moeilijke punten om ons de goede kant op te sturen. Verder pikken ze ook nog een paar echte oudjes van de groep op en laten ze weer om de 10 mijl een stuk fietsen. Die oudjes halen wij namelijk 5 keer per dag in en Perry van 77 probeert bergen van 15% op te rijden met een lichtste tandwiel met 25 tanden achter. De auto's rijden ons ook de hele dag voorbij en als wij bijvoorbeeld even een jasje kwijt willen of een bidon vullen dan moeten we op onze helm tikken en stoppen ze om te helpen. Verdwalen is zelfs voor ons onmogelijk zo.

Oké, de dag van vandaag. Die bleek uiteindelijk 68 mijl te zijn met diverse lange klimmen en als kers op de taart een klim van 1,5 mijl met een stijgingspercentage van 15%. Diana probeerde nog bij Mike of ze niet mee mocht rijden in de auto vandaag...... Maar helaas, te jong.

Het was een tocht langs mooie huizen die allemaal op veel ruimte gebouwd zijn. In eerste instantie nog door veel bos maar later werd dat steeds minder. We hebben in totaal 1233 meter geklommen. We zitten nu in een Days Inn, tot nog toe de minst fraaie hotelketen, maar vandaag valt het mee. Straks met de bus naar het restaurant, eten, wijntje en op naar de dag van morgen. Nog 2 dagen en dan zijn we in Washington waarna de weg vlakker gaat worden en we onze eerste rustdag hebben.

1. Ceciel:
    15 augustus 2014
    Ik lees dit nu een weekje mee. Hard werken hoor! Vakantie is dus tocht echt afzien! Waar blijven wij dan met onze terrasjes in Berlijn!
  2. Ciska:
    16 augustus 2014