Dag 5 van Port Jervis (New York) naar Easton (Pennsylvania)

14 augustus 2014 - Easton, Pennsylvania, Verenigde Staten

Vandaag hebben we slap 80 mijl gefietst. De eerste 3 uur waren erg koud omdat we om half 7 vertrokken en alles in de schaduw gefietst moest worden. Onze vriend uit Bermuda, CD ( op de foto The Real International Group de lange donkere man) was ernstig onderkoeld.

Na wat opwarmen bij de eerste SAG stop reden we door een schitterend landschap. We hebben de hele dag langs de Delaware River gereden door parken en over mooie heuvels. Samen met Arnold en Ken (de Blues Brothers) en Diane en Wayne uit Wales. Het was erg mooi maar er zaten gemene klimmetjes in de route. De zwaarste was een klim van 1.5 mijl met een stijgingspercentage van 12-18 %.We hebben deze bergen zittend op de fiets veroverd. Diana was wel erg blij toen ze boven was. Jaap ook trouwens, maar die doet daar niet zo moeilijk over.

Later op de dag voegden Russ en Clyde zich bij ons. Russ is een American History teacher die er uitziet als een Grizly Bear. Zeer sterk, hij rijdt op een hybride fiets met een te hoog zadel. Hij ziet eruit als max 53, maar hij heeft 11 kleinkinderen en gaat nu met pensioen. Wilde zijn leeftijd (nog)  niet prijsgeven. Russ fietst meestal op met Clyde, die rijdt de hele tocht op een soort ligfiets, Dat geeft berg op nog wel eens wat uitdagingen maar ziet er uit als een luie stoel op wielen. Zij staan allebei op de foto De International Group met Bonny (Russ) en Clyde.

Uiteindelijk kwamen we aan in de staat Pennsylvania, de plaats Easton. Het hotel staat deze keer aan de rand van de stad dus een kleine wandeling na het douchen was mogelijk. Daar kwamen we Bob weer tegen dus dronken we samen een biertje. 's Avonds nodigde Bob ons en Joe uit om te gaan eten in een visrestaurant ipv de pizzeria met de hele groep. Dit resulteerde in de consumptie van 3 flessen Chardonnay (Zoals ik al vertelde, Bob loves good food and wine), en een gezellig gesprek.

Morgen om 5.50 uur laden, 6 uur ontbijt en ruim 70 mijl te gaan.  Effe pitten en dan zijn we er weer klaar voor.

1. Peter:
    15 augustus 2014
    Ik vraag me steeds af wie deze reisverhalen schrijft, het staat altijd in de derde persoon, lees lekker weg mooi geformuleerd, spitsvondige details, etc. "Jaap ook trouwens, maar die doet daar niet zo moeilijk over." wijst er op dat Jaap dit heeft geschreven... Ook "Daar kwamen we Bob weer tegen dus dronken we samen een biertje.", doet me vermoeden dat Jaap dit schrijft... Maar toch is er een andere helft in mij die zegt dat Diana de auteur is van deze mooie en vermakelijke verhalen. In ieder geval: heel erg leuk en interessant om dit te mogen volgen. LIKE X Peter