Dag 7 van Pottstown (Pennsylvania) naar Lancaster (Pennsylvania)

16 augustus 2014 - Lancaster, Pennsylvania, Verenigde Staten

Gisteravond hebben we gegeten in een zogenaamd Family restaurant. Het eten was goed maar..... geen bier of wijn te verkrijgen. Omdat we ook in een Days Inn sliepen zonder enige extra faciliteiten, was het een treurige dag., Shit happens.

Vanmorgen top fit aan het ontbijt om 6 uur. Het was nog donker, koud en vochtig. Diana had er zin in (not). Arnold gaf al aan dat hij het erg grappig vond hoe Diana de ontbijtruimte betrad. Een soort zombie zonder te weten wat ze daar moest. Maar goed,vol goede moed bestegen wij om half 7 onze carbon ros.

Volgens de organisatie zou het een zware dag worden met het cijfer 9. "Maar" 65 mijl met veel klimmetjes. Deze klimmetjes zaten voornamelijk in de eerste 25 mijl. Dus dat was prettig wakker worden. Verder geen gezeur want het werd een prachtige dag.

Tijdens de eerste SAG stopt stonden we langs de aanrijdroute voor een jaarlijkse Mustang race. Deze race gaat er om welke Mustang het snelste is over de afstand van 1 mijl. Volgens Arnold doen ze daar 4 seconden over. In totaal kwamen er meer dan 3000 Mustangs aangereden, de een nog mooier dan de ander, Sommige lieten de motor extra brullen toen ze ons passeerden en dat was een mooi geluid. Daarna rolden we het gebied van de Amish binnen.Het tegenovergestelde van dat Mustang testosteron.

We reden langs mooie tabaksplantages en af en toe kwam er een koets lans met Amish mensen erin. Alle huizen zagen er keurig verzorgd uit en de mais en tomaten groeiden weelderig.

Na op een tussenstop van Shane te horen te hebben gekregen dat we niet meer door rood licht mochten rijden kwamen we uiteindelijk in Lancaster aan. Toen we aankwamen in het hotel stonden er 300 motoren op de parkeerplaats. Gelukkig hebben ze in dit hotel 3 bars dus konden we onszelf moe maar voldaan op een biertje trakteren.

Helaas kwam Diana er gisteravond achter dat de rustdag pas dinsdag is, nog even doorfietsen dus, maandagavond zijn we in Washington. Morgen mogen we een beetje uitslapen want het wordt later licht.

1. Ronald:
    17 augustus 2014
    Helden zijn jullie!
  2. Eline van Tijn:
    17 augustus 2014
    ja echt respect! vooral ook omdat alle dagen veel te vroeg schijnen te moeten beginnen. Jullie zien wel veel moois op deze manier, leuk hoor! Geniet van de rustdag morgen!
    x
  3. Peter:
    18 augustus 2014
    Ik zou dit niet overleven... bewondering hoor!
  4. Jori:
    18 augustus 2014
    Echt respect voor jullie!! En wat supergaaf die Mustangs! Ik word steeds jaloerser :) - veel plezier nog!
  5. Chris:
    18 augustus 2014
    Ieder nadeel hep zijn voordeel (Cruyff) Geen wijntje/biertje maar wel topfit 's morgens, wat zijn jullie 2 kanjers zeg, wel afzien hoor met al dat klimmen en dan ook nog regelmatig regen. Een dagje tussendoor met een mustang zou ook niet gek zijn..... !