Dag 8 van Lancaster (Pennsylvania) naar Hunt Valley ( Maryland)

17 augustus 2014 - Lancaster, Pennsylvania, Verenigde Staten

Vandaag zou de zwaarste dag worden met 65 mijl fietsen en heel veel steile klimmen. Gelukkig is Ann in de groep en zij kent dit gebied omdat ze hier vandaan komt, Iedereen had het wel een beetje gehad met dat klimmen dus Ann suggereerde een andere route. En iedereen was het meteen met haar eens.

Deze route ging voornamelijk langs een oude spoorweg. Dit weggetje met veel los grind en gruis en voornamelijk onder de bomen was 41 mijl lang en ieder geval lekker plat. Dat het onder de bomen lag kwam goed uit want het regende de hele ochtend. Wij beschouwden het met z'n allen als een soort van rustdag maar we waren allemaal erg blij toen we in het hotel aankwamen want we waren aardig door elkaar geschud. Ondertussen stond er wel 108 km op de teller.

Het was wel een mooie rit voor een groot deel langs een riviertje met mooie uitzichten. En een oude stoomtrein kwam ook voorbij rijden als zondagsvermaak voor de Amerikanen.

Vanavond hebben we afscheid genomen van Ben (een soort Barry White) en Clay (van de ligfiets). Morgen naar Washington DC waar 3 nieuwe mensen in de groep komen waaronder 2 Brabanders.

1. Ronald:
    18 augustus 2014
    Gefeliciteerd met Laura :-)