Dag 3 van Windsor Locks (Connecticut) naar Poughkeepsie (New York)

12 augustus 2014 - Poughkeepsie, New York, Verenigde Staten

Volgens Shane was het vandaag een 8,5 want 88 mijl te gaan met 4900 voet hoogte te klimmen. Dus vol goede moed om 6 uur ontbijt en half 7 op de fiets. Toen wisten we nog niet dat we uiteindelijk 2371 meter moesten klimmen en er 92 mijl op de teler stond.

We reden samen op met de Blues Brothers. Er was onweer voorspeld maar gelukkig kwam dat niet. Had het wel gekomen, dan hadden we bij een van de mooie huizen waarlangs wij fietsten aan moeten kloppen om te schuilen. De tocht voer door bosrijk gebied met af en toe mooie uitzichten., maar door de stevige beklimmingen ging dat een beetje aan ons voorbij. Nadat we de Staat New York binnen fietsten zagen de dorpjes er een stuk gezelliger uit, We hebben zelfs leuke terrassen gezien.

Na al dat klimmen (5 mijl per uur) en dalen (35 mijl per uur) voer de route over het voormalige treinspoor. Deze was nu omgebouwd tot fietspad. Lekker plat en geen verkeer. We stuitten echter op een omgevallen boom dwars over het pad, Een bever had hard gewerkt om deze boom te gebruiken voor zijn dam maar de boom viel de verkeerde kant op. Nadat wij onze fietsen erover hadden getild kwam Bob eraan. Bob komt uit Minnesota Hij is ook gepensioneerd na  CEO te zijn geweest bij een groot bedrijf  Nu doet hij wat in Boards en de Rotary. En hij fietst ook wat rond. Hij heeft gelukkig verstand van lekker eten en goede wijn dus we hebben genoeg om over te babbelen. Inderdaad het Zwitserleven gevoel viert hier hoogtij. Morgen staat er 68 mijl op de Cue-Sheet en gaan we over River Hudson. Er is 100% kans op regen dus het wordt in ieder geval nat. Tot morgen.

1. Ruud:
    Hoi Diana,

zet je Strava nog even aan tijdens het fietsen.

Gr Ruud
  2. Simon en betsy:
    13 augustus 2014
    YOU ARE GREAT !!!!!!!!!!!

Simon en Betsy
  3. Ciska:
    13 augustus 2014
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Keep up the good work. Xc